Dunia ini persinggahan... Dan segala apa yang ada di dalamnya juga bersifat sementara... Sedangkan yang kekal abadi itu hanyalah Maha Pencipta... Maka, segala apa yang saya kongsikan di sini hanyalah sekadar coretan... Sebagai kenangan masa hadapan buat diri saya sendiri...

Sunah Suka Sakura dot com

3:30 PM | Author: Sunah Sakura
Salam. Entah kenapa akhir-akhir ini Cumel tidur dan berbaring dalam posisi yang sangat pelik. Hurm3...

175 degree...

err...

Ape-ape pun, Cumel tetap comel! Hehe
Category: | Leave a comment
Links to this post
9:29 AM | Author: Sunah Sakura

Cumel tidur di atas belakangnya (eh, betul ke ayat ni?)
Category: | Leave a comment
Links to this post
9:22 AM | Author: Sunah Sakura
Cumel tengah tidur di atas kerusi semasa saya mengambil gambar ini.
Category: | Leave a comment
Links to this post
12:00 PM | Author: Sunah Sakura
BUKTI...semua mangsa penipuan wanita ‘misteri’ dan Chong (tengah) menunjukkan laporan polis.

KUALA LUMPUR: Seramai 11 individu terpaksa berputih mata apabila kerugian lebih RM15,000 akibat diperdaya seorang wanita ‘misteri’ yang menyamar kononnya membekal dan menjual barangan kosmetik berjenama dengan harga murah di Internet.

Difahamkan, wanita berusia 20-an itu mensasarkan remaja terutama di sekitar Lembah Klang sebagai mangsa kerana menganggap golongan berkenaan amat mengutamakan kecantikan wajah dan tubuh.

Wanita berkenaan dipercayai memburu mangsa melalui sebuah laman web berbentuk forum yang turut membincangkan isu kecantikan dan kesihatan termasuk menjual produk kosmetik berjenama.

Sejurus mangsa dikenal pasti, wanita yang menggunakan nama samaran ‘Kucing Comel’ itu menawarkan beberapa jenis barangan kosmetik dengan harga agak murah berbanding harga sebenar di pasaran.

Mangsa yang bersetuju kemudian diminta memasukkan wang dalam akaun bank diberi wanita berkenaan dan perlu menunggu antara dua hingga tiga minggu untuk proses penghantaran produk dipesan.

Bagaimanapun, sejurus memperoleh wang mangsa, wanita penipu terbabit terus menghilangkan diri dan gagal dikesan.

Perbuatan itu didedahkan 11 mangsa Kucing Comel ketika ditemui di Biro Pengaduan Awam MCA di sini, semalam.

Seorang daripada mereka, Cheong Wai Loon, 29, berkata dia mengenali wanita itu ketika menyertai forum berkenaan di laman web www.jbtalks.cc (JB forum) pada 4 Mei lalu.

“Pada waktu itu, saya bersetuju membeli barangan kosmetik ditawarkan Kucing Comel kerana mahu menghadiahkan kepada kekasih saya selain tertarik dengan harganya yang agak murah.

“Wanita itu meminta saya memasukkan wang RM2,600 ke akaun bank diberi dan memberitahu barangan terbabit akan diperoleh dalam masa dua atau tiga minggu,” katanya.

Menurut Cheong yang juga jurujual, selepas puas menunggu, barangan yang dijanjikan tidak sampai ke rumahnya lalu segera membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju untuk tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Biro Aduan MCA, Datuk Michael Chong, berkata pihaknya akan mengumpul semua laporan polis dibuat mangsa dan menyerahkannya kepada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman untuk tindakan lanjut.

Tuan Cumel: Artikel ini tiada kaitan dengan Cumel. Hehe
Links to this post
5:38 PM | Author: Sunah Sakura
Cumel bermain dengan kain penutup meja di ruang tamu semasa Hari Raya tahun 2007 (Icah cakap)

Cantik juga renda ni

Eh, aku dirakam!

Ape tengok-tengok ni?

Cumel yang comel!!!
Category: | Leave a comment
Links to this post
1:24 PM | Author: Sunah Sakura
Sebenarnya, gambar inilah yang digunakan sebagai header di blog Cumel ini.

Cumel sangat suka buah ni...(saya terlupa nama buah ni, mak tengah tidur, tak sampai hati nak kejut semata-mata nak tanya pasal buah ni. Hehe.

Ermh, sedapnya tidur.

Aksi Cumel yang comel!!!
Category: | Leave a comment
Links to this post
1:16 PM | Author: Sunah Sakura
Cumel yang marah sebab Icah buat gaya raksasa. Heheh.

Masih merenung tajam ke arah Icah. Huhu.

"Sudah lah kau," mungkin itulah yang Cumel katakan dalam hatinya.
Category: | Leave a comment
Links to this post
12:47 PM | Author: Sunah Sakura
Ini kucing kesayangan keluarga saya. Namanya Cumel. Comel kan? Cumel kucing rumah yang agak....er..garang. Hehe. Kenapa saya mengatakan Cumel garang? Tunggu dan lihat (er, baca sekali) post yang akan datang. :)
Category: | Leave a comment
Links to this post