Dunia ini persinggahan... Dan segala apa yang ada di dalamnya juga bersifat sementara... Sedangkan yang kekal abadi itu hanyalah Maha Pencipta... Maka, segala apa yang saya kongsikan di sini hanyalah sekadar coretan... Sebagai kenangan masa hadapan buat diri saya sendiri...

Sunah Suka Sakura dot com

11:22 PM | Author: Sunah Sakura

Hari tu...

Alhamdulillah... Sempat jenguk Tinny sekejap. Sesuatu yang tak dijangka. Dan tak pernah terfikir akan berlaku sejauh tu. Tapi rancangan Allah kan, siapa tahu. Kita sebagai hamba pun tak tahu apa yang Allah aturkan untuk kita di masa depan kelak.

Masa sampai tu, Tinny tengah tidur. Tammy yang mula-mula menyambut kedatangan saya. Berusaha betul-betul dia memanjat tingkap. Tertanya-tanya juga saya, budak-budak ni memang pandai panjat tingkat ke? Tapi hari tu, diorang da tunjukkan pada saya, memang diorang pandai panjat tingkap. Cuma, gambar Tammy saya tak sempat amek.

Nakal betul Tammy tu, da dapat keluar rumah, berlari ke sana ke mari. Penat jugak mengejar takut terlepas atau terjatuh kat mana-mana. Kadang-kadang dengar bunyi gril pintu rumah orang lain, Tammy jadi takut, terus panjat gril rumah sendiri. Tapi saya amek balik, masukkan ikut tingkap. =.=

Tinny pulak, bila nampak Tammy da panjat tingkap, dia pun nak join jugak. Sambil ngiau-ngiau. Ape lagi, tak sedar badan tu besar dari Tammy, nak jugak loloskan diri ikut tingkap. Akhirnya bertemu jugak kami. Alhamdulillah...


Sempat dia baringkan diri dalam pangkuan sekejap. Rindunya pada dia. Mata dia cantik sangat. Tak sangka mata dia jadi secantik tu. Dulu masa kecik-kecik tak perasan pun warna mata dia unik macam tu. Siyes, Maha Suci Allah yang bagi Tinny mata secantik tu. :')

Yang lagi sekor tu, entah nape saya rasa agak kekok dengan dia. Tizzy. Rasa asing. Entah. Dia bangun jugak, cuma dia tak pandai panjat tingkap. Dia bangun masa da lambat sikit. Nampak dia berjalan terkedek-kedek je, tak berpeluang nak peluk dia. Tak pe lah, asalkan dapat peluk Tinny & Tammy... :)

Lepas ni diorang nak pindah lagi... Moga tuan baru tu jaga diorang elok-elok nanti... Ameen...
Category: |
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On April 18, 2012 at 9:38 PM , Ajan said...

Kening sedih dia x hilang ;-)